IdaHolm logo
  • Netbutik
  • Sort/hvid galleri
    • Sort/hvid galleri
    • Farve galleri
  • Institutioner
  • Priser
  • Om os
    • Om os
    • Håndtering af personlige oplysninger
  • Kontakt os

Login



betingelser

betingelser

Når du bestiller billeder, producerer vi i løbet af en uge og sender direkte hjem til dig.

Du kan betale i netbutikken med:

Dankort


MasterCard


Visa


Hvor kommer oplysninger fra?

Vi har de oplysninger, som du selv giver os i forbindelse med bestilling og betaling i vores netbutik.

Databeskyttelsesforordningen, også kaldet Persondataforordningen (General Data Protection Regulation, GDPR) er en omfattende ny EU-lov om databeskyttelse, der vil give enkeltpersoner bedre databeskyttelse i EU. Hos Ida Holm opdaterer vi vores systemer og processer for at forberede os til GDPR’s ikrafttrædelse 25. maj 2018.

Hvis du gerne vil læse mere om Ida holm’ håndtering af oplysninger, kan du læse nedenfor:

Med hvilket formål behandles oplysningerne?

Salg, herunder betaling og levering, samt evt. opfølgning.

Med hvilken hjemmel behandles oplysningerne?

Institutionen/forældrebestyrelsen bestiller Ida Holm Fotografi til at udføre fotograferingen.

Jf. forældrene afgiver i forbindelse med bestilling og salg af billeder i netbutikken, der er således kun adresse oplysninger på de forældre, der ønsker at gennemføre et køb.

Hvilken følsomhed har oplysningerne?

Almindelige persondata – herunder: Barnets navn, stue, forældres navn(e), adresse samt evt. e-mail og telefonnummer. Bliver kun oplyst til Ida Holm Fotografi, når der bliver gennemført/bestilt online i Ida Holm’s netbutik af forælderen selv.

Er den registrerede oplyst om behandlingen?

Det fremgår af vores infomatriale, at man kan læse om håndteringen af oplysningerne på Ida Holm’s hjemmeside: www.idaholm.dk

Oplysningen herom bliver gentaget ved gennemførelse af ordrer i Ida Holm’s netbutik.

Er personoplysningerne nødvendige for formålet?

Institutionen/forældrebestyrelsen bestiller Ida Holm Fotografi til at udføre fotograferingen.

Institutioner:

Ja, ifbm. forældrenes bestilling af billeder, herunder kundeservice, bruger Ida Holm personoplysningerne hertil.

Hvornår udløber/slettes oplysningerne?

Institutioner:

Hvis der af forælderen er ønsket fotografering, slettes oplysninger om barnet, ved udgangen af kalenderåret, året efter endt fotografering. Dvs. får institutionen taget billeder i oktober 2018, slettes oplysningerne december 2019. Herefter gemmes der alene oplysninger om forælderen jf. Bogføringsloven § 10.

Portrætter og børnenes navne slettes ved udgangen af kalenderåret, efter endt fotografering, ligesom login-muligheden i Ida holm’s netbutik udløber. Portrætter ligger, før de slettes på samme vis, på Ida Holm’s server under et anonymiseret filnavn bestående af tal og bogstaver.

Er udløbsdatoen i overensstemmelse med formålet?

Ja, Ida Holm's driver en sæson-præget virksomhed, med hoved-fotografering/højsæson: fra september til november-måned. Det er Ida Holm’s vurdering, at der kommer henvendelser på alle slags billeder fra én højsæson til den næste, hvorfor muligheden for (gen)bestilling er aktuel.

Hvem har adgang til oplysningerne?

Ida Holm’s administrative medarbejdere.

Hvor lagres personoplysningerne?

I virksomheden; internt på Ida Holm’s drev og beskyttede servere.

Er der procedurer som sikrer den registreredes rettigheder?

Ja, den registrerede har ret til indsigt, samt ret til sletning af urigtige oplysninger. Findes der ikke nogen indeværende ordre, kan samtlige oplysninger slettes.

Herunder også den registreredes øvrige rettigheder; retten til indsigt, begrænsning af behandling og retten til at kunne flytte sine personoplysninger (dataportabilitiet).

Kontakt Ida Holm Fotografi hvis du mener, der er registreret forkerte oplysninger om dig eller på anden vis ønsker oplysninger fjernet.

Den registrerede har altid ret til at klage til Datatilsynet.

Er der procedurer for underretning af modtagere, hvis man jf. ovenstående?

Ida Holm Fotografi kontakter evt. relevante virksomheder hvortil oplysningerne er videregivet jf. nedenstående punkt.

Hvem videregives oplysningerne til? (Underdatabehandlere)

På hvilket retligt grundlag videregives oplysningerne?

Hvem overlades oplysningerne til?

Ikke andre end ovenstående.

Foreligger der en databehandleraftale?

Ja, mellem Ida Holm Fotografi og skolen, samt mellem Ida Holm Fotografi og deres underdatabehandlere.

Overføres oplysningerne til lande udenfor EU / EØS?

Nej

Frequently Asked Questions

Hvornår kan jeg se billederne af mit barn?

Du kan logge i netbutikken 4 dage efter fotografering for at se billederne. Der vil være åbent for ændring af bestilling en uge. Derefter produceres bestillingen. Mens vi producerer og sender billederne til dig, vil der være lukket for bestilling. 5 uger efter fotodagene åbnes for efterbestilling. Billederne vil her være tilgængelige i et år.

Hvordan kan jeg købe gruppebillede, hvis der ikke er taget portrætter af mit barn?

Hvis du har udfyldt og afleveret en tilmeldingsseddel kan du logge ind med brugernavn og kode. Her kan du ændre i din bestilling eller betale din bestilling. Denne funktion lukker efter en uge og så vil billedet blive sendt til dig. Hvis du ikke har afleveret en tilmeldingsseddel i forvejen, kan du ringe til modul på 56761212 eller skrive til modulfoto@modulfoto.dk for at bestille et gruppebillede. Vi har brug for dit navn og adresse, barnets navn og klasse/stue samt skolens/institutionens navn.

Kan man få et ekstra Log In?

Når man er logget ind kan man generere et ekstra log in, så forældre der ønsker at bestille billeder hver for sig kan få et ekstra log-in. Bedsteforældre kan således også få deres eget log-in.

Kan man betale søskende sammen?

Når du modtager billederne med et vedlagt girokort, skal du betale girokortet for hvert enkelt barn, ellers kan vi ikke fordele beløbet på de forskellige børn. Hvis du går i netbutikken og vælger billeder af dine barn kan du lægge bestillingerne sammen og betale samlet med dankort i netbutikken.

Har jeg returret?

Ja, du har 3 ugers returret uanset hvilken bestilling du har lavet. Det eneste du har forpligtet dig til ved at udfylde sedlen er, at betale billederne eller returnere billederne til Falkoner Alle 3, 2000 Frederiksberg.

Får jeg et nyt girokort når jeg returnerer nogle af billederne?

Nej du vil ikke modtage en ny regning. Du skal betale for de billeder du beholder på det girokort der fulgte med billederne. De enkelte priser står på girokortet. Derefter kan du returnere de billeder du ikke ønsker til Falkoner Alle 3, 2000 Frederiksberg. De billeder vil så blive fratrukket din faktura i vores system, så det i sidste ende kommer til at stemme.

Kan jeg betale med mobilepay?

Ja, ved bestilling af billeder i netbutikken kan du betale med mobilepay. Hvis du derimod har modtaget et girokort, skal du betale girokortet og du kan ikke betale med mobilepay.

Kan jeg logge ind og betale mit girokort?

Nej, når du har modtaget girokortet til betaling, kan du ikke logge ind på din bruger for at betale. Du skal betale girokortet i netbank.

Kan jeg købe de digitale filer?

Ja du kan bestille de digitale filer i netbutikken når du er logget ind. Der vil du også kunne downloade dem.

Kan jeg at ændre min bestilling?

Når du er logget på netbutikken 4 dage efter fotografering, har du 1 uge til at ændre i din bestilling. Når den uge er gået, lukkes der midlertidigt for bestilling og bestillingen produceres og kan dermed ikke længere ændres..

Omfoto?

På de fleste skoler kommer vi ud igen ca. 6 uger efter fotograferingen, for at fotografere de elever der var syge eller dem der måtte ønske omfoto. Dato for dette vil stå på skolens intranet. Alternativt har du mulighed for at besøge vores kontor/studie på Frederiksberg for at få omfotograferet dit barn, hvis du ikke er tilfreds med billederne.

Hvordan opnår jeg rabat?

Du opnår rabat ved køb af mere end 1 portrætark uanset om du køber en pakke eller vælger at sammensætte din egen bestilling.

Hvordan kan jeg ændre min online onlinepakke?

For at ændre din onlinepakke i netbutikken, skal du slette pakken i kurven og tilføje en ny.

Ekstra login

Ekstra login text

Vil du tilføje søskende ?

Ja Nej

I netbutikken kan der betales med

Dankort, Mastercard og Visa

kreditkort

Kontakt

Falkoner Alle 3,

2000 Frederiksberg

Tlf. 4870 9112

Ring på hverdage 10:00 - 15:00

info@idaholm.dk

CVR 11011802